Powered By Blogger

niedziela, 18 sierpnia 2013

O niebo wyżej niż ,,Auta" czyli recenzja filmu ,,Samoloty"

Odlotowa komedia animowana! O niebo wyżej niż ,,Auta"! Komu z Was obiło się to ostatnio o uszy? Tak właśnie myślałam :) Te dodające skrzydeł hasła reklamowe zapowiadają nowy film Disney'a pt. ,,Samoloty". Ci, którzy mieli okazję obejrzeć ,,Auta" lub ,,Auta 2" znajdą w tej produkcji mnóstwo ciekawych nawiązań do poprzedników. Sugerują nam to zresztą powyższe slogany ;)

Polska premiera miała miejsce 15 sierpnia, zaś ja udałam się do kina 17 sierpnia. Na seans poszłam
z pozytywnym nastawieniem - głównie dlatego, że wszystko, co serwuje nam wytwórnia Walt Disney Pictures odnosi spektakularny sukces. Nie zraziło mnie to, że w filmie powrócimy pamięcią do zapomnianych ,,Aut" z lat 2006 i 2011 (ponownie pojawia się motyw rywalizacji czy konfliktu z mentorem). Wręcz przeciwnie. Taka retrospekcja tylko nadała kolorytu całej oprawie. Produkcja Klay'a Halla to opowieść o niepozornym samolocie rolniczym o imieniu Dusty, który znużony codziennymi obowiązkami marzy o wystartowaniu w wyścigu dookoła globu. Na pierwszy rzut oka realizacja tego planu graniczy z cudem, ale dzięki oddanym przyjaciołom udaje się go urzeczywistnić. Wsparcie włoskiego El Chupacabry, indyjskiej Ishani, brytyjskiego Buldoga, Kapitana czy naprawczego samochodu Dottie okazuje się bezcenne. Mimo przeciwności losu, zazdrości konkurentów oraz krzywdzącego poglądu o niemożności udziału w zawodach samolotu rolniczego Dusty udowadnia, że jeśli w coś mocno wierzysz, to to osiągasz. Mówiąc w skrócie: Dreams are limitless :)

,,Samoloty" obejrzałam w wersji 3D, bo w takiej najczęściej oglądam wszelkie animacje. Muszę przyznać, że film ani na chwilę nie spuścił z tonu i cały czas trzymał w napięciu. Niezwykłe ujęcia z lotu ptaka wbijały widza
w fotel, a ruch kamery umieszczonej jakby na skrzydłach samolotów pozwalał pobujać w obłokach. Z każdą produkcją odnoszę wrażenie, że niedługo nie będziemy potrzebować aktorów, bo technologia postępuje w imponujący sposób. Na szczęście wciąż szukamy kogoś do dubbingu i tutaj również nie poczułam się rozczarowana. Na szczególne wyrazy uznania zasługują Weronika Rosati w roli Dottie, Cezary Morawski w roli Kapitana oraz Olaf Lubaszenko jako Beka. Nie zapominam oczywiście o Maćku Musiale, który jak na swój pierwszy dubbing spisał się całkiem nieźle. Do kolejnych walorów filmu warto również zaliczyć komizm sytuacyjny i dopracowane przez grafików krajobrazy
(jak choćby Tadż Mahal). No a poza tym producenci dostarczają nam sporą dawkę wzruszeń :)
Jedyne, do czego mogłabym się przyczepić to to, że podczas seansu nie znalazłam się w sali ruchu. Dzięki wiatrowi we włosach i morskiej bryzie jeszcze szybciej uległabym czarowi tej produkcji...
Z czystym sumieniem mogę polecić film każdemu, kto nie boi się niespodziewanych turbulencji, a lubi czynić możliwe z niemożliwego :) Opowieść
o pokonywaniu własnych słabości przyda się zwłaszcza tym, którzy dawno zwątpili w sens walki o marzenia.

Na ,,Samoloty" zapraszam Was już teraz do kin!

Pierwsza recenzja za mną - jestem ciekawa, czy widzieliście film i jak go oceniacie? A może zamierzacie dopiero obejrzeć? Czekam na komentarze :)

19 komentarzy:

  1. Na początku nie byłam przekonana do tej bajki, myślałam, ze to bedzie jakaś podroba "Aut", ale po obejrzeniu zwiastuna jestem bardzo ciekawa jak to wyjdzie ;) kocham bajki

    zapraszam do mnie http://pbestthings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej nie słyszałam jeszcze o tej bajce, natomiast Auta oczywiście oglądałam :3

    OdpowiedzUsuń
  3. JA pokochałam Iniemamocni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny blog. Będę tu wpadać częściej :)
    Oczywiście obserwuję :)
    Zapraszam: http://imagesoflovee.blogspot.com/
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione bajki to :
    -gdzie jest nemo ?
    -smerfy
    -gumisie
    -SpongeBob Kanciastoporty
    -pingwiny z Madagaskaru
    Wiem że nie pytałaś ;>
    Osobiście jakoś mnie nie ciągnęło do filmu "auta". Ale mimo to najbardziej lubiłam złomka XD
    Zapraszam :
    http://adventure-sn.blogspot.com/ , http://the-kid-in-you.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się super :D świetnie piszesz i zachęcasz swoimi słowami :D obserwuje i czekam na więcej ^^
    grapomnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny blog, będę tu wpadać częściej :)
    Obserwuję :)
    Fajny pomysł na bloga, też lubię bajki.

    sweetdreams121.blogspot.com Zapraszam na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie widziałam jeszcze tego, ale pewnie niedługo zobaczę ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy blog napewno będę zaglądała :D
    Zapraszam do siebie i pozdrawiam ;3
    http://ideasofalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę że na prawdę uwielbiasz filmy animowane.. to tak jak ja choć nie oglądam ich zbyt często z powodu braku czasu :PP Ciekawa recenzja :3 Nie oglądałam jeszcze tego filmu ale na 100% obejrzę :P

    mojblogija.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie chciałam iść na ten film do kina, ale chyba zmienię zdanie. :D

    Przyznam, że długo szukałam tego typu bloga i na reszcie znalazłam. Będziesz mnie informować na blogu, kiedy dodasz jakąś recenzję, bo z chęcią będę je czytać? :d
    Mój blog - http://orange-and-white.blogspot.com/ /z zapytaj/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny, oryginalny pomysł na bloga :) Bądź co bądź nie przepadam za bajkach o gadających autach czy samolotach, bardziej lubię te starsze kreskówki jak np. "Król Lew" albo "101 dalmatyńczyków" i oczywiście nieśmiertelnego Spongeboba <3
    Zapraszam na mój blog, po długich wakacjach nastąpi reaktywacja ;)

    http://hermionegrangerstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie pójdę na ten film do kina

    lena-lenka-lena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Może pójdę z małą siostrą do kina na film, wydaje się ciekawy.
    Świetny blog ;*
    Dziękuję za tak niesamowicie miły komentarz i obserwację!
    Ja również obserwuję.

    Pozdrawiam c;
    http://my-and-only-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham bajkki Disneya :DD

    Zapraszam: dreamcom21.blogspot.com

    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna recenzja!
    Gorąco polecam "Legendy sowiego królestwa: Strażnicy Ga'Hoole". Grafika dosłownie zapiera w piersiach :)
    Pozdro (:
    http://jutynianek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham bajki Disneya zawsze spoko ; 3

    Za każdą obserwację się odwdzięczam
    http://moda-ma-zasady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny film :)
    polecam :)

    ZAPRASZAM !!!!!!!
    http://w-rytmie-marzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę na to iść=) Świetnie piszesz recenzje:)
    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń

Podziel się ze mną swoją opinią :)